Anne Söderlund kädenväännön maailmanmestari

8.12.2019

Keskipohjanmaa 7.12.2019

Ähtäväläisseura Armsport Esseä edustava Anne Söderlund saavutti kädenväännön MM-kultaa Puolan Rumiassa. MM-kilpailut järjestettiin 4.–6. joulukuuta.

Söderlund voitti vasemman käden maailmanmestaruuden, ja oikealla kädellä hän sijoittui neljänneksi yli 75-kiloisten sarjasssa.

Anne Söderlund voitti kesällä SM-kultaa yli 65-kiloisten naisten sarjassa. Edellisenä vuonna tuli kultaa PM-kisoissa Norjassa kummallakin kädellä.

Hän on harrastanut kädenvääntöä ähtäväläisseurassa noin kaksi vuotta. Kädenvääntöseura Armsport Esse on perustettu vuonna 2016, ja seurassa on yli 30 jäsentä.

Mukana Puolan MM-kisoissa oli 17 suomalaista. Suomalaiset kädenvääntäjät saavuttivat viisi maailmanmestaruutta.

Tulokset:

Oikealla kädellä: Kultaa Lasse Luukinen (masters -80kg), Satu Eerola (grandmasters -60kg) ja Jukka-Pekka Lukkarila (grandmasters -90kg). Hopeaa Piritta Hannukari (masters -70kg) Pronssia Jarmo Stoor (grandmasters -80kg) Erika Ketola (-57kg) ja Piritta Hannukari (-75kg).

Vasemmalla kädellä: Kultaa Erika Ketola (-57kg) ja Anne Söderlund (+75kg). Hopeaa Satu Eerola (grandmasters -60kg). Pronssia Piritta Hannukari (masters -70kg ja naiset -75kg), Lasse Luukinen (masters -80kg), Jarmo Stoor (grandmasters -80kg) ja Matti Marjomaa (-105kg).